Jeśli zastanawiałeś się, jak przyrządzić pstrąga w piekarniku, nie szukaj dalej. W tym artykule dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby przyrządzić tę pyszną rybę. Omówimy składniki, czas gotowania i informacje o wartościach odżywczych. Postępuj zgodnie z naszym łatwym przepisem, a w krótkim czasie przygotujesz pyszny posiłek. A potem możesz wykorzystać go jako wzór do własnych eksperymentów kulinarnych! Niezależnie od tego, czy użyjesz świeżego, czy mrożonego pstrąga, z pewnością będziesz cieszyć się jego wyśmienitym smakiem!

Przepis

Jeśli lubisz ryby, przepis na pieczonego w piekarniku pstrąga jest doskonałym wyborem. Ryba ta jest naturalnie wilgotna, a dla podkreślenia jej smaku możesz ją doprawić solą i pieprzem. Za pomocą ostrego noża wytnij w skórze pstrąga nacięcia w odległości około dwóch cali od siebie. Do każdego zagłębienia włóż połówkę plasterka cytryny. Pstrągi polać roztopionym masłem i skropić pozostałą połową mieszanki. Piec przez około 15 minut lub do momentu, gdy pstrąg będzie nieprzezroczysty i wilgotny. Podawać z kawałkami cytryny.

Pstrąga można zastąpić łososiem. Łosoś i pstrąg mają podobne smaki i konsystencję, więc można je stosować zamiennie. Chociaż łosoś może wymagać dłuższego czasu gotowania, można użyć tego samego przepisu dla obu gatunków. Temperatura, jaką należy stosować, to 450 stopni Fahrenheita. Zanim upieczesz rybę, przygotuj składniki na przystawkę. Podsmażyć szalotki i czosnek na maśle. Dopraw je dobrze solą i pieprzem.

Czas trzymania pstrąga w piekarniku

Aby upiec pstrąga w piekarniku, umieść rybę na środku arkusza wytrzymałej folii aluminiowej. Dopraw ją wewnątrz i na zewnątrz, a następnie skrop oliwą z oliwek. Następnie zawiń rybę szczelnie w folię. Piec przez 12-16 minut, aż temperatura wewnętrzna osiągnie 145 stopni F. Ryba powinna łatwo dać się rozgnieść widelcem. Następnie zdejmij folię i podawaj z kawałkami cytryny.

Czytaj również:   Jak przygotować szaszłyki z piekarnika, żeby nie były suche

Pstrąga można również grillować lub piec na rożnie. W przypadku grillowania pstrąga należy umieścić go na patelni z pośrednim ogrzewaniem. Zamknąć pokrywę i piec przez piętnaście do dwudziestu minut. Można też piec rybę w całości, bez skóry. Dzięki temu ryba będzie miała najlepszy smak. Następnie zdjąć folię i grillować na średnim ogniu. Czas gotowania pstrąga w piekarniku zależy od wielkości i grubości ryby.

Dane o wartościach odżywczych

Istnieje kilka źródeł danych na temat wartości odżywczych pstrąga. Ryby, takie jak pstrąg, są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju neuronów. Składniki te poprawiają również funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, obniżają ciśnienie krwi i spowalniają wzrost blaszek miażdżycowych. Powyższe dane opierają się na diecie referencyjnej o wartości 2000 kalorii. Jednak rzeczywiste zapotrzebowanie na składniki odżywcze poszczególnych osób jest różne. Jeśli rozważasz spożywanie pstrąga w celu uzyskania korzyści zdrowotnych, skonsultuj się z lekarzem.

Jeden ugotowany filet z pstrąga zawiera jeden procent dziennego zapotrzebowania na witaminę A, która pomaga neutralizować cząsteczki wywołujące choroby i wolne rodniki. Pstrąg zawiera również witaminy z grupy B, które ułatwiają proces trawienia i dostarczają organizmowi energii z pożywienia. Dlatego pstrąg jest zdrowym i ekonomicznym wyborem dla osób poszukujących pokarmów bogatych w białko. Oto kilka innych faktów dotyczących wartości odżywczych pstrąga. Są one przedstawione w łatwej do czytania tabeli poniżej.