Jogurtowo – coco deser czy śniadanie? Sam/a wybierz!

Zdrowe słodkości to moja specjalność – mówią znajomi. Fakt, na słodkie zawsze mam chętkę 😉 Słodkie nie oznacza zawsze morza cukru czy jeziora czekolady. Staram się odżywiać racjonalnie i wybierać składniki z głową, choć wiadomo od czasu do czasu trafi się wizyta u mamy, babci, cioci, imieniny… sezon grillowy i imprezowy też tuż, tuż. Mimo wszystko i na przekór grzesznym pysznościom prezentuję może nie szczyt cukierniczych marzeń ale pyszny i zdrowy pomysł na deser lub śniadanie? Jak kto woli 😉 i dla dzieci i dla dorosłych i wege i fit i bez glutenu, normalnie multifunkcjonalne!

Składniki na szklaneczkowe szaleństwo dla 1 osoby:

– 3 dojrzałe kiwi

– mały kubek jogurtu kokosowego (150 ml)

– 2 garści orkiszu *ekspandowanego

i już!

Teraz obierz kiwi. Zostaw sobie pół jednego kiwi i pokrój go w półplasterki, resztę zblenduj na gładką masę. Do szklanki lub słoika przełóż 2/3 musu z kiwi, wyrównaj. Następnie połóż pół kubeczka (zawartości) jogurtu i posyp orkiszem. Na to ląduje reszta jogurtu i 1/3 musu kiwi. Dla ozdoby i jeszcze większej porcji witamin ułóż orkisz i kawałki kiwi. Prawda, że fajne i proste?

Tak ilość kiwi to moc witaminy C, a jogurt kokosowy doda słodyczy a i wapnia nam dostarczy też! A orkisz? Orkisz jest bardzo zdrowym składnikiem, który polecany jest w diecie osób mających problemy z układem trawiennym. O pietruszka!

*Ekspadowany, czyli jaki?

A znasz popcorn? To ekspandowana kukurydza. Ekspandowany orkisz to jego pełne ziarno, które pod wpływem pary wodnej eksploduje, robi pufff (angielskie puffing)! Zmienia wówczas swoją strukturę, kolor i wielkość ale to to samo ziarno lecz teraz możemy spożyć je od razu, nie trzeba już go gotować, więc jak w tym przepisie możesz cieszyć się ekspandowanym orkiszem tu i teraz, od razu po wyjęciu z paczki. Mniam!

2 thoughts on “Jogurtowo – coco deser czy śniadanie? Sam/a wybierz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *