Kuskus z ciecierzycą w sosie pietruszkowym ;)

Czasem bywa tak, że obiady są prawdziwym wyzwaniem! Bo to, tamto już było a co dziś? Jeśli w lodówce i szafce jest przypadkowy zbiór produktów pozornie do siebie niepasujących? Ja wtedy improwizuje i daję słowo, że z takich robionych bez wcześniejszego długiego myślenia wychodzą najlepsze rzeczy! Kuskus – u mnie razowy, dość szybki. Ciecierzyca (o ile namoczona wcześniej lub ze słoika dobrej jakości) też! To taki orientalny pomysł na letnie danie, w którym warzywa można zastąpić aktualnie posiadanymi i lubianymi 😉

Składniki dla 2 osób:

2 garści kaszy kuskus (u mnie razowa)

200 gram ugotowanej ciecierzycy

kilka pomidorków koktajlowych

2 łyżki miodu + 1 łyżka

łyżeczka wędzonej papryki w proszku

garść sezamu

pół brokułu

trzy jajka

3 łyżki oliwy

pęczek pietruszki

sok z połowy cytryny

szczypta soli

kapka wody (opcjonalnie)

A jak przygotowujemy?

Jajka gotujemy w nasz ulubiony sposób: na miękko lub twardo 😉

Kuskus wsypujemy do miski, zagotowujemy wodę i wlewamy około 1 cm ponad poziom kaszy. Przykrywamy miskę np. talerzem i odstawiamy na około 10 minut.

Brokuł dzielimy na małe różyczki i gotujemy około 5 minut.

Ciecierzycę wsypujemy na patelnię, chwilę prażymy na średnim ogniu. Polewamy 2 łyżkami miodu, chwilę karmelizujemy, miód zabulgocze i wtedy dodajemy wędzoną paprykę i potrząsamy patelnią by papryka oblepiła ziarna ciecierzycy.

Natkę pietruszki (tak, całą), łyżkę miodu, oliwę, sok z cytryny i szczyptę soli wkładamy do blendera i miksujemy bądź blendujemy na gładziutką masę. Jeśli sos jest zbyt gęsty można dodać odrobinę wody dla rozrzedzenia i aby sos był gładki.

Gotowe? To możemy składać.

Na talerze wykładamy kuskus, na to różyczki brokułu i pokrojone w ósemki jajka oraz w czwórki pomidory.

Następnie lądują skarmelizowane ciecierzyce oraz sezam. Na samym końcu w różnych miejscach okraszamy nasze danie sosem pietruszkowym.

Jest to przepis na bogate w białko danie. Tak, są tu też węglowodany w postaci kaszy kuskus ale te razowy niesie również ze sobą masę błonnika, tak jak brokuł. A kolega brokuł tak jak jajko oraz pietruszka jest bogactwem żelaza!

I nie trzeba wcale jest codziennie mięsa żeby sobie tego żelaza w diecie dostarczyć 😉

Smacznego 😉 O pietruszka!

 

Podoba Ci się mój post? Polub go lub udostępnij 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podoba Ci się mój blog? Zajrzyj też na facebook'a i instagram :)