Paprykowo-czosnkowy hummus z warzywami

Nie od dziś wiadomo, że to co naturalne jest najlepsze! Natura nie po to obdarzyła nas taką różnorodnością warzyw by z niej nie skorzystać. Uwielbiam jeść warzywa pod postacią sałatek i surówek ale również jako dodatek do pasty – w tym przypadku hummusu z dodatkiem pieczonej papryki i czosnku. A do tego naturalnie świeże warzywa oraz pikantny dodatek w postaci Vegety Natur pikantnej z chili 😉

Składniki na hummus:

– 200 gram suchych nasion ciecierzycy

– 1 czerwona papryka

– 1 mała główka czosnku

-1 duża łyżka pasty sezamowej tahini (opcjonalnie)

– 1 łyżeczka Vegety Natur pikantnej z chili

– 2-3 łyżki oliwy

Do podania:

świeże marchewki, rzodkiewki, pomidorki koktajlowe, papryka Ramiro, groszek cukrowy, seler naciowy, ogórek, liście natki pietruszki, oliwa, ziarna czarnego sezamu, Vegeta Natur pikantna z chili

Przygotowanie :

1. Nasiona ciecierzycy namocz w dużej ilości wody przez około 8 godzin a najlepiej przez całą noc.

2. Odlej wodę, nalej do dużego garnka świeżą wodę i gotuj ciecierzycę do miękkości około 35-40 minut. Odcedź i wystudź.

3. Główkę czosnku natrzyj oliwą i ułóż na blasze. Paprykę oczyść z nasion i pokrój w nieduże kawałki. Zwiń w folię i ułóż przy czosnku. Piecz w 180 stopniach około 25-30 minut. Wystudź.

4. Wystudzoną ciecierzycę, paprykę i wyciśnięty z łupin czosnek zblenduj na gładką masę. Dodaj tahinę, przyprawę Vegeta Natur pikantną z chili, oraz 2 łyżki oliwy. Zblenduj do połączenia składników. Jeśli pasta jest zbyt sucha dodaj jeszcze oliwy.

5. Hummus wyłóż na talerz, skrop oliwą, posyp ziarnami czarnego sezamu.

6. Umyte i pokrojone warzywa ułóż według swojego uznania wokół hummusu i ciesz się naturalną potrawą na kolację, przystawkę lub podczas imprezy.


Vegeta Natur - Inspirowane Naturą

O pietruszka!

Joanna Byczkiewicz

Podoba Ci się mój post? Polub go lub udostępnij 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *